Schage Eiendom AS ligger godt foran tidsskjemaet når det gjelder å fylle Stortorvet 7 med leietakere. Det store eiendomskvartalet med Karl Johans gate, Nedre Slottsgate, Grensen og Stortorget åpnes våren 2023, og mange viktige leiekontrakter innen servering og handel er på plass. Nylig kunne CEO i Schage Eiendom AS, Egil Svoren og hans medarbeidere, glede seg over at alle de 20.000 kvadratmeterne med kontor er utleid.
–Ikke bare er kontorene utleid, vi har også sikret oss tre nyskapende leietakere, som alle markerer seg sterkt innen det å skape nye, bedre og mer samhandlende arbeidshverdager. Det passer jo perfekt med den identiteten vi har ønsket for S7. Kvartalet skal tiltrekke seg mennesker og virksomheter som vil lede an i utviklingen, samarbeide på tvers av kompetansemiljøer og inspirere sine omgivelser – som Oslos naturlige midtpunkt, sier Svoren.
Ett av Norges ledende kompetansehus, EY, signerte først, og har valgt å flytte fra sine lokaler i Barcode. En svært fleksibel kontorløsning sørget for at EY faktisk har valgt færre kvadratmeter i S7 enn i Barcode. Med på flyttelasset følger nemlig IWG Spaces, som sikrer EY alt av møteroms- og coworking fasiliteter – en løsning som både er plasseffektiv og økonomisk lønnsom. Møterommenes «dødtid» minimeres, samtidig kan EY få tilgang på ekstra kontorlokaler for korte eller lengre perioder ved behov.
–Vi har også et sterkt fokus på miljøet, som reduserer klimaavtrykket og sikrer høy Breeam-sertifisering og gode, bærekraftige løsninger i hele bygget. Det var også en forutsetning fra EYs side.”
– Egil Svoren, CEO i Schage Eiendom AS
Startup-selskap med eksplosiv vekst
Siste kontorleietaker i S7 flytter inn i den ledige 5. etasjen på ca. 3.800 kvadratmeter. Selskapet heter Huddly, er notert på Euronext-børsen og jobber med mye av det vi alle fikk en sjokkartet start på da pandemien rammet. Huddly lager gode brukeropplevelser med samhandling mellom folk på ulike lokasjoner og det å gjøre hybridarbeidsplassen til en god arbeidsplass.
–I Huddly er vi en leken, uformell og samtidig veldig seriøs gjeng på 120 personer, som får folk til å gjøre bra ting sammen ved hjelp av gode kameraer og kunstig intelligens. Vi er et sammensatt utviklingsmiljø som består av designere med ulik bakgrunn, mange ingeniører, salgs- og marketingfolk og kundeservice. Med kunder over hele verden er arbeidsspråket engelsk, og verdiene våre sier egentlig det meste: people first, push bounderies og set standards high.”
– Knut Helge Teppan, Chief Digital Offiser
Sammen med designer og UX Lead Mona Kleven Lauritzen, har han vært delaktig i prosessen med å finne nye lokaler til Huddly.
–Da vi ble presentert for S7 var det mange ting som stemte. Lokasjonen var topp og vi kunne få det akkurat slik vi ønsket. Blant annet er det fantastisk at vi nå samles på ett plan. Vi gjennomførte en spørreundersøkelse blant de ansatte i fjor, der det kom frem at lyse lokaler, god offentlig kommunikasjon og sentral beliggenhet var viktig. Overraskende mange ville sykle, og dette er det lagt til rette for med trygg sykkelparkering og tilgang til dusj og garderober, supplerer Lauritzen.
Måten Huddly jobber på matcher også perfekt med kontor- og møtefleksibiliteten gjennom Spaces – da blir det enkelt å få til den kraftige veksten selskapet går gjennom.
–Med Huddly, EY og Spaces, sammen med en gruppe fantastiske butikker og serveringssteder, ligger nå alt til rette for å skape det eventyrlige kvartalet vi hele tiden har trodd på. Kjernen av leietakere er på plass – nå er det krydderet som skal bidra ekstra. Med det løsningsorienterte og fremoverlente teamet vi har i Malling og Schage Eiendom, er jeg ikke i tvil om at hele S7-kvartalet snart er fulltegnet, avslutter CEO Egil Svoren i Schage Eiendom.
Mediedekning av saken:
Kontakt:
Egil Svoren
CEO Schage Eiendom AS
+47 900 95 075
Egil.svoren@schage.no
Knut Teppan
CDO Huddly
+47 992 86 863
knut@huddly.com